План роботи

Проблема, над якою працюють члени творчої групи


Завдання творчої групи вчителів початкових класів
  • Поглиблене вивчення досягнень сучасної науки педагогіки щодо формування каліграфічних умінь та навичок учня початкової школи та впровадження їх у практику роботи школи.
  • Сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, застосування сучасних методів і прийомів навчання каліграфії
  • Створення умов для повноцінного фізичного, духовного здоров'я, психологічного комфорту та соціального благополуччя дітей шляхом визначення пріоритету особистісно орієнтованого корекційно-оздоровчого навчання як основного чинника гармонійного розвитку дитини, утвердження свідомого ставлення та громадянської відповідальності за власне здоров'я.
  • Апробація авторських моделей досвіду 
  • Сприяння самовираженню особистості педагогів у процесі професійної діяльності
  • Здійснення моніторингу ефективності використання освітніх технологійу навчально-виховному та колекційному процесах
  • Поширення досвіду роботи творчої  групи серед колег  через виступи, семінари та друкування у фахових виданнях.
Перспективний план роботи творчої групи

№ п/п
Зміст роботи
Термін виконання
1
Підбір літератури з проблеми формування каліграфічних умінь та навичок учнів початкової школи
Вересень,
2016  р.
2
Опрацювання науково-методичної літератури з даної проблеми
Жовтень-листопад,
2016 р.
3
Створення теоретичної бази  щодо шляхів формування каліграфічних навичок учнів
Грудень,
2016 р.
4
Проведення підготовчої роботи з учителями щодо застосування методів формування каліграфічного письма:
-         психологія і мотиваційна підготовка;
-         теоретична підготовка.
Січень,
2017 р.
5
Апробація методів та прийомів формування каліграфічних навичок через застосування інноваційних технологій в навчально-виховному процесі
Лютий-квітень, 2017 р.
6
Аналіз результатів впровадження напрацювань у практику роботи членів групи
Квітень,
2017 р.
7
Вироблення проекту рекомендацій щодо формування каліграфічних умінь та навичок учнів І ступеня.
Травень,
 2017 р.
8
Апробація методичних рекомендацій  щодо формування каліграфічних умінь та навичок учнів початкової школи
Вересень, 2017 -березень,
2018 р.
9
Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи: розробка методичних рекомендацій та порад щодо впровадження у практику роботи
Квітень-травень,
 2018 р.
10
Організація пропаганди серед учителів навчально-виховного об'єднання  і надання допомоги у створенні досвіду роботи з даної проблеми:
а) ознайомлення вчителів з рекомендаціями щодо впровадження даної проблеми на засіданнях МО, педрадах;
б) організація консультацій для вчителів членами творчої групи.
в) проведення семінарів-практикумів з даного питання;
г) випуск інформаційно-методичних бюлетенів.
Вересень,
2018 р. –
березень,
2019 р.
11
Підготовка до друку рекомендацій з досвіду роботи  творчої групи
Квітень-травень,
2019 р.

План роботи творчої групи на 2016-2017 н.р.

Засідання 1. Теоретичні та методичні основи формування графічних навичок учнів початкової школи
          Зміст роботи
Форма подачі
1
Навчання каліграфічного письма в початковій школі та програмні вимоги до нього
Доповідь
2
Психолого-педагогічні основи формування каліграфічного письма
Виступ
3
Умови, необхідні для вироблення в учнів правильних каліграфічних умінь
Виступ
4
З історії виникнення методів формування каліграфічних навичок
Історичний огляд
5
Сучасні погляди педагогів на формування каліграфічного письма
Огляд ППД
6
Методи формування графічних навичок учнів
Круглий стіл
Засідання  2. Засоби  попередження  та  корекції   графічних  відхилень  у  молодших  школярів
          Зміст роботи
Форма подачі
1
Підготовка руки дитини до письма в дошкільний період
Виступ
2
Використання різноманітних художніх технік як шлях формування та розвитку каліграфічних навичок учнів початкової школи
Презентація
3
Засоби  попередження  та  корекції   графічних  відхилень  у  молодших  школярів
Виступ
4
Ігри та вправи для розвитку дрібної моторики рук у дітей
Ділова гра
5
Визначення рівня розвитку дрібної моторики руки
Тест

Засідання 3.  Особливості формування каліграфічної навички у  першокласників
          Зміст роботи
Форма подачі
1
Етапи навчання каліграфічного письма
Доповідь
2
Структура уроків письма. Особливості самостійної роботи учнів під час навчання письму
Моделювання
3
Система робіт з формування графічних навичок молодших школярів
Обмін досвідом
4
Особливості навчання письму ліворуких дітей

Виступ
5
Реалізація шляхів естетичного виховання першокласників у процесі формування каліграфічної навички
Методичний діалог
6
Практична робота:  Урок  письма (навчання грамоти) в 1 класі
Відкритий урок з обговоренням

Засідання 4. Специфіка організації освітнього процесу за програмою «Каліграфія»  (з елементами розвитку зв’язного мовлення) 1–4 класи
          Зміст роботи
Форма подачі
1
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з каліграфії
Інформаційне повідомлення
2
Удосконалення каліграфічних умінь учнів на уроках  «Каліграфія» (з елементами розвитку зв’язного мовлення)
Презентація досвіду
3
Графічні диктанти для розвитку уваги,  просторової уяви та розвитку дрібної моторики руки
Виступ
4
Вправи для вдосконалення почерку молодших школярів
Обмін досвідом
5
Практична робота: урок каліграфії
Відкритий урок з обговоренням

План роботи творчої групи на 2017-2018 н.р.


Засідання 1. Графічні помилки учнів початкових класів та способи їх попередження і корекції
          Зміст роботи
Форма подачі
1
Причини, що стримують формування каліграфічного почерку
Доповідь
2
Аналіз графічних помилок учнів початкових класів
Мозковий штурм
3
Виправлення індивідуальних помилок у почерку дітей
Обмін досвідом
Засідання  2. Інноваційні підходи щодо формування навичок каліграфічних умінь учнів
          Зміст роботи
Форма подачі
1
Формування графічних навичок письма – необхідна  умова розвитку писемного мовлення
Доповідь
2
Методи сприяння успішності з каліграфічного письма
Обмін досвідом
3
Нетрадиційний підхід до розв’язання проблеми красивого грамотного письма
Огляд ППД
4
Методи та прийоми роботи над розвитком графічних навичок на уроці каліграфії в початкових класах
Відкритий урок з обговоренням

Засідання 3. Формування каліграфічних навичок на уроках української мови в початкових класах
          Зміст роботи
Форма подачі
1
Каліграфічні хвилинки  як форма  удосконалення графічних навичок письма
Доповідь
2
Методика проведення каліграфічних хвилинок на уроках рідної мови

3
Гра – як засіб оптимізації навчання каліграфії та орфографії учнів початкових класів
Міні-фестиваль
4
Методи та прийоми формування каліграфічних умінь учнів на уроці української мови
Відкритий урок з обговоренням

Немає коментарів:

Дописати коментар