Проблема, над якою
працюють члени творчої групи
Завдання творчої групи вчителів
початкових класів
- Поглиблене вивчення досягнень сучасної науки педагогіки щодо формування каліграфічних умінь та навичок учня початкової школи та впровадження їх у практику роботи школи.
-
Сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, застосування сучасних методів і прийомів навчання каліграфії
- Створення умов для повноцінного фізичного, духовного здоров'я, психологічного комфорту та соціального благополуччя дітей шляхом визначення пріоритету особистісно орієнтованого корекційно-оздоровчого навчання як основного чинника гармонійного розвитку дитини, утвердження свідомого ставлення та громадянської відповідальності за власне здоров'я.
- Апробація авторських моделей досвіду
- Сприяння самовираженню особистості педагогів у процесі професійної діяльності
- Здійснення моніторингу ефективності використання освітніх технологійу навчально-виховному та колекційному процесах
- Поширення досвіду роботи творчої групи серед колег через виступи, семінари та друкування у фахових виданнях.
Перспективний план роботи творчої групи
№ п/п
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Підбір літератури з
проблеми формування каліграфічних умінь та навичок учнів початкової школи
|
Вересень,
2016 р.
|
2
|
Опрацювання
науково-методичної літератури з даної проблеми
|
Жовтень-листопад,
2016 р.
|
3
|
Створення теоретичної
бази щодо шляхів формування
каліграфічних навичок учнів
|
Грудень,
2016 р.
|
4
|
Проведення підготовчої
роботи з учителями щодо застосування методів формування каліграфічного
письма:
-
психологія і мотиваційна підготовка;
-
теоретична
підготовка.
|
Січень,
2017 р.
|
5
|
Апробація методів та
прийомів формування каліграфічних навичок через застосування інноваційних
технологій в навчально-виховному процесі
|
Лютий-квітень, 2017 р.
|
6
|
Аналіз результатів
впровадження напрацювань у практику роботи членів групи
|
Квітень,
2017 р.
|
7
|
Вироблення проекту
рекомендацій щодо формування каліграфічних умінь та навичок учнів І ступеня.
|
Травень,
2017 р.
|
8
|
Апробація методичних
рекомендацій щодо формування
каліграфічних умінь та навичок учнів початкової школи
|
Вересень, 2017 -березень,
2018 р.
|
9
|
Узагальнення досвіду
роботи членів творчої групи: розробка методичних рекомендацій та порад щодо
впровадження у практику роботи
|
Квітень-травень,
2018 р.
|
10
|
Організація пропаганди
серед учителів навчально-виховного об'єднання
і надання допомоги у створенні досвіду роботи з даної проблеми:
а) ознайомлення
вчителів з рекомендаціями щодо впровадження даної проблеми на засіданнях МО,
педрадах;
б) організація
консультацій для вчителів членами творчої групи.
в) проведення
семінарів-практикумів з даного питання;
г) випуск
інформаційно-методичних бюлетенів.
|
Вересень,
2018 р. –
березень,
2019 р.
|
11
|
Підготовка до друку
рекомендацій з досвіду роботи творчої
групи
|
Квітень-травень,
2019 р.
|
План
роботи творчої групи на 2016-2017 н.р.
Засідання 1. Теоретичні
та методичні основи формування графічних навичок учнів початкової школи
№
|
Зміст роботи
|
Форма подачі
|
1
|
Навчання
каліграфічного письма в початковій школі та програмні вимоги до нього
|
Доповідь
|
2
|
Психолого-педагогічні
основи формування каліграфічного письма
|
Виступ
|
3
|
Умови, необхідні для вироблення в учнів правильних каліграфічних умінь
|
Виступ
|
4
|
З історії виникнення методів формування каліграфічних навичок
|
Історичний огляд
|
5
|
Сучасні погляди педагогів на
формування каліграфічного письма
|
Огляд ППД
|
6
|
Методи формування графічних навичок учнів
|
Круглий стіл
|
Засідання 2. Засоби
попередження та корекції
графічних відхилень у
молодших школярів
№
|
Зміст роботи
|
Форма подачі
|
1
|
Підготовка
руки дитини до письма в дошкільний період
|
Виступ
|
2
|
Використання різноманітних художніх
технік як шлях формування та розвитку каліграфічних навичок учнів початкової
школи
|
Презентація
|
3
|
Засоби
попередження та корекції
графічних відхилень у
молодших школярів
|
Виступ
|
4
|
Ігри та вправи для розвитку дрібної
моторики рук у дітей
|
Ділова гра
|
5
|
Визначення рівня розвитку дрібної моторики руки
|
Тест
|
Засідання 3. Особливості формування каліграфічної навички
у першокласників
№
|
Зміст роботи
|
Форма подачі
|
1
|
Етапи навчання каліграфічного письма
|
Доповідь
|
2
|
Структура уроків письма. Особливості самостійної роботи
учнів під час навчання письму
|
Моделювання
|
3
|
Система робіт з формування графічних
навичок молодших школярів
|
Обмін досвідом
|
4
|
Особливості навчання письму ліворуких дітей
|
Виступ
|
5
|
Реалізація шляхів
естетичного виховання першокласників у процесі формування каліграфічної
навички
|
Методичний діалог
|
6
|
Практична робота:
Урок письма (навчання грамоти)
в 1 класі
|
Відкритий урок з обговоренням
|
Засідання 4.
Специфіка організації освітнього процесу за програмою «Каліграфія» (з елементами розвитку зв’язного мовлення) 1–4 класи
№
|
Зміст роботи
|
Форма подачі
|
1
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів з каліграфії
|
Інформаційне повідомлення
|
2
|
Удосконалення каліграфічних умінь учнів на уроках «Каліграфія» (з елементами розвитку
зв’язного мовлення)
|
Презентація досвіду
|
3
|
Графічні диктанти для розвитку уваги, просторової уяви та розвитку дрібної
моторики руки
|
Виступ
|
4
|
Вправи для вдосконалення почерку молодших школярів
|
Обмін досвідом
|
5
|
Практична робота: урок каліграфії
|
Відкритий урок з обговоренням
|
План роботи творчої групи на 2017-2018 н.р.
Засідання 1. Графічні помилки учнів
початкових класів та способи їх попередження і корекції
№
|
Зміст роботи
|
Форма подачі
|
1
|
Причини, що стримують
формування каліграфічного почерку
|
Доповідь
|
2
|
Аналіз графічних помилок учнів початкових класів
|
Мозковий штурм
|
3
|
Виправлення
індивідуальних помилок у почерку дітей
|
Обмін досвідом
|
Засідання 2. Інноваційні
підходи щодо формування навичок каліграфічних умінь учнів
№
|
Зміст роботи
|
Форма подачі
|
1
|
Формування графічних навичок письма – необхідна умова розвитку писемного мовлення
|
Доповідь
|
2
|
Методи сприяння успішності з каліграфічного
письма
|
Обмін досвідом
|
3
|
Нетрадиційний підхід до розв’язання проблеми красивого
грамотного письма
|
Огляд ППД
|
4
|
Методи та прийоми роботи над розвитком графічних
навичок на уроці каліграфії в початкових класах
|
Відкритий урок з обговоренням
|
Засідання 3. Формування каліграфічних навичок на уроках
української мови в початкових класах
№
|
Зміст роботи
|
Форма подачі
|
1
|
Каліграфічні хвилинки як форма
удосконалення графічних навичок письма
|
Доповідь
|
2
|
Методика проведення каліграфічних хвилинок на уроках рідної мови
|
|
3
|
Гра – як засіб оптимізації навчання каліграфії та орфографії учнів
початкових класів
|
Міні-фестиваль
|
4
|
Методи
та прийоми формування каліграфічних умінь учнів на уроці української мови
|
Відкритий урок з обговоренням
|
Немає коментарів:
Дописати коментар